mercoledì 3 settembre 2008

Ogni vota

Ogni vota chi tornu mi siddìu
Chiddu chi mi spettava no ritrovu
dda Bova chi mi portu sempri d’jntra
comu scindu d’u trenu … scumparìu

Ncuntru genti chi canunusciva di figghiola
chi jocavamu, e chi m’i nsonnu ‘ncora
e no li ricanusciu, sunnu autri
und’ennu chiddi cu cu’ mi criscìa?

Ogni vota chi tornu mi siddìu
Ddu mundu chi era u meu
undi finìu?

I passiati da dominica
avanti e arretu pa’ via Nazionali
cu me mamma ‘o barcuni a cuntrollari
mi ndi cumportamu boni, cu rispettu

E a sira, nta stagioni, nto murettu
finu a tardu
a parrari e a cuntari
d’a vita chi ’ndaviva a cuminciari

Dda spiaggia bella, cu dda rina grossa
u cucuzzaru, i risa di figghjoli
“Ieri sira ja all’ortu e mi mancaru…”

Ieri sira supra u trenu chi tornava
a me casa di ora
quand’era a san Pascali,
ampena fora d’a galleria…

Mind’accorgia
chi Bova è ancora Bova
e m’a portu cu mia

2 commenti:

  1. Cara Giovanna chi ti ndaiu a diri . Oggi trasia ndo to blog e leggendu a to bella poesia ti scrivia na littera chi mi nisciu di cori e ta voliva spediri .Non era bravu e mi ffidai a me soru Cata ca nda stu periudu esti ccha cu nnui ma chi nci ndaiu a fari si mi la canncellau?Ora cercu mi la scrivu comu a pprima sperandu mi mi rricordu chiddu chi scrivia. Iniziava cusì: Che bellu leggiri cosi chi si pensanu tutti i jorna ma non si dinnu mai. Che bellu sapiri chi nce carcuno chi la pensa comu a tia.Che bellu sapiri ca chiddu chi a tia capita spissu perchì torni cchiu spissu a Bova esti comunque u stessu sentimentu chi trovu eu tutti 'i voti chi arrivu e chi partu..certu cu lu trenu esti megghiu perchì vidi
    chiù cosi e ndai lu tempu puru mi li pensi .La machina esti forzi cchiu comuda ma nda' pensare pe mi guidi cha esti già pericolusu puru si stai attentu, figuramundi si ti distrai na stampa . Quando arrivi a Bova e veni di Rriggiu,dopu u ponticeddu di pugliatti pensi a cu vidi u primu, si tu rricordi e lu canusci, na vota quandu,veniva cchiu psissu ed era cchiu giuvanu potiva vidiri a grandi o figghioli cha li can usciva a tutti .Sapiva puru però ca si rrivava a marzuddia e non ncuntrava a nnuddu avanti da putiga di petru u turcu a iddu lu ncuntrava sempre percchi si era aperta o chiusa la putiga iddu era sempre dda seduto nda na seggia di legnu nu pocu cunsumata a forza di cambiari posizione in base a un di girava lu suli .Na cosa mi piaciva però di petru chi non era mai sulu e che parrava sempre ma chiù chi parrari, discutiva sempre e sembrava quasi chi li cosi cambiavano puru ma non cambiava nenti , mancu ndi paroli .L’unica cosa che cambiava era lu posto :secundu l'ura chi rrivavi u postu giustu era comunque sempre l’umbra. Naruralmente quando passavu davanti non potiva fare a meno , e mi faciva puru tantu piaciri, dari un salutu a pugnu chiusu au cumpagnu petru. Ultimamente non sempre viju a gente chi canusciu e a petru ,raramente . E’ bellu arrivari a Bova , ma non è cchiu comu na vota. Ma ti immaggini bova senza a vuatri? Forzi pe chistu ndaiu mi tornu ndaiu mi vegnu pecchi ancora ci simu” nuarti li vecchi.”Giovanna è inutili mi ti dicu chi oggi domenica15 febbraio ho passatu na para d’uri davanti a lu compi uteri e mi fici felici mi scrivu e mi pensu a tanti cosi. A voti si dici ca non c’e tempu ma criju ca quandu si voli lu tempu si trova . E poi ndavi rragiuni me mamma quando dici ca "cu ndavi tempu non mi spetta tempu". Sì, speru mi torno prestu a Bova e si a voti non ndi piaci non nci mporta,tantu ndi jamu a san pascali a lu cuniculu e ndi ricriamu.Ti mandu nu bacione grande quantu a livara sutta di a nonna nda’ ll'armacera a undi crisci a chiappara.Nandu
    Unisco i miei saluti,anche se in italiano perdono qualcosa..Ciao

    RispondiElimina
  2. caro Nando che bello! Mi sono commossa:
    "celeste è questa corrispondenza d'amorosi sensi" diceva il poeta, ed è proprio così: tu ti sei ritrovato nelle mie parole e io mi sono immersa nei tuoi ricordi come se fossero i miei.
    Indimenticabile Petru u Turcu, indimenticabile la "nostra" Bova.
    Io, più passa il tempo, più ho la sensazione di essere come legata ad un elastico che ho tirato al massimo allontanandomi per realizzare la mia vita altrove e che adesso mi attrae sempre più forte verso il punto da cui sono partita.
    Il dialetto - anche se è difficile scriverlo(putiga? putiha? putigha?) - è magico. Basta una parola: armacera, marsuddia, livara, ed ecco che luoghi e volti che di solito vivono acquattati nel fondo dei nostri pensieri si staccano e vengono avanti , le loro voci rialzano il volume e noi stessi ci rivediamo in quel noi di allora e questo ci commuove.
    Ti ringrazio di cuore e ti abbraccio assieme a tutti i nostri cari, la zia per prima.
    Al nostro prossimo incontro "boviscianu" sia che avvenga a Bova, a Milano, a Venezia o su questo blog dove potremo intrecciare ancora parole, pensierie e affetti.
    a presto Gianna

    RispondiElimina

Post più popolari